[SIZE=4]Bangkok Bank [/SIZE] 35 Nguyen Hue Blvd, district 1, HCMC and 17 Ngo Quyen, Hoan Kiem, Ha Noi
Job description:
General Responsibility
To assist Branch Manager in business development and be responsible for processing the works of marketing department. Fully be accountable for the assignment to Branch Manager
Accountability
To approach, contact new and existing customers in order to maintain and expand the bank’s credit customers base.
To get financial and other related information from customers in order to establish and develop profitable relationship with the customers
To advise customers, where possible, concerning business management and financial matter in relation to the credit and to set banking facilities and to establish and negotiate with customers the terms and conditions which suit the customers’ requirement under the scope given by the Management.
To collect information from various sources to evaluate the performance of each credit customer
To prepare Credit Application, Credit Risk Rating and Annual Review and present Credit Application to the Management and IBG- Head Office.
To prepare daily transaction for approval
To follow up the performance and monitor the risk of credit customer and report the potential problem account to the Management
To act as service window for credit customer for matters related to banking services and assist to handle complaints from credit customers
To update Head Office instruction and local regulations related to banking industry and overall account management to ensure that all lending activities are in line.
To assist Branch Manager in training and guiding new marketing officer/staff
To coordinate with other department in improving the performance of the branch especially in lending fields and in updating customers’ data
To perform other assignment from the Management
Requirements:
Experienced (more than 4 years)
Functional Skills
Good knowledge of corporate banking
Understanding of internal and external rules and regulations.
Good knowledge in all process of work
Good command in English (speaking, listening, reading and writing)
Competences
Communications skills
Interpersonal skills
Judgment and analytical skills
Business sense
Interested candidates please click button “APPLY” below to send CV (in English) via email. APPLY
Sáng nay, mình nhận được điện thoại của ngân hàng này bảo là check mail để đi test nhưng mà đợi mãi chẳng thấy mail đến mà gọi lại thì họ lại bảo bộ phận tổ chức nghỉ, chẳng biết thế nào nữa???
Mình được hẹn lịch thứ 3 tuần sau khi thi test ở ngân hàng này. Thực ra mình cũng cũng không có kinh nghiệm gì ở vị trí này ngoài việc là thực tập vị trí tín dụng ở BIDV. Mình cũng cảm thấy cực kỳ bất ngờ khi được gọi đi test
@hathu2311 : chị ơi, chị phỏng vấn và test ra sao ạ? em không vào được link share kia của chị nữa :ss em cám ơn chị trước nhé e được gọi test Financial analysis mà k bjt hình thức ra sao để cbi
Các bạn cho mình hỏi chút xíu, có ai đã từng làm hoặc có người thân đã từng làm việc ở Bangkok Bank không nhỉ? Mình muốn tìm hiểu về environment, working style, process, coaching, customer sector và career development ở đây. Mình không biết quy mô của ngân hàng này có lớn không, tập trung ở phân khúc đối tượng KH nào, hệ thống công nghệ và quy trình có liên tục cải tiến hay không? Nếu so với các NHTMCP nội địa và một số NH nước ngoài như HSBC, ANZ, Standard Charter, Shinhan thì có vẻ Bangkok Bank ít người biết đến nhỉ.